Strak / gespannen gevoel knie, na val skiën

#1
Hallo allemaal,

Enkele dagen geleden ben ik tijdens het skiën gevallen. Tijdens de val heb ik mij knie verdraaid (de ski ging niet uit)
Ik had gelijk best veel pijn en het voelde alsof mijn knie behoorlijk dik was, wat eigenlijk best mee viel. Het is mij wel gelukt om naar beneden te skiën. Die dag kon ik wel op mijn been staan, maar had ik regelmatig dat er een flinke pijnscheut in kwam tijdens het lopen en op die momenten kon ik er amper op staan. De dag erna had ik dit ook nog. Daarna is het overgegaan in een strak gevoel in de knie. Ik kan dit niet echt pijn noemen, maar vooral een heel irritant gevoel. Het voelt aan alsof er een strak verband om mijn knie zit (dit is niet het geval), of alsof er steeds iets op mijn knie drukt. Dit gevoel zit vooral aan de binnenkant van mijn knie, en in de knieholte.
Zelf denk ik dat ik de banden gewoon wat opgerekt heb. Wat denken jullie?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes
Sarah

Re: Strak / gespannen gevoel knie, na val skiën

#2
Hoi Sarah,

wat vervelend om te horen. De strakheid in de knie kan mogelijk duiden op interne zwelling, dit kan inderdaad een verrekking van de banden zijn. Heb je al geprobeerd om de zelfcheck op de website te doen (https://www.hierhebikpijn.nl/fysiocheck/start), deze neemt je stapsgewijs mee door je klachten en laat je ook een aantal zelftests doen om vervolgens een vrij accuraat advies te geven. En anders is het wellicht verstandig om langs een fysiotherapeut te gaan, deze zal ook wat onderzoeken doen om de precieze ernst van je klachten in kaart te brengen. Mijn advies is wel om je klachten uit te laten checken, te meer omdat tijdens zo een val bij het skien de knie best wel een smak maakt. Het is van een afstand moeilijk te stellen of (en in dat geval welke) banden het precies zijn die de klachten geven. Hopelijk ben je zo een beetje op weg geholpen. Succes!

Groet