pijn rechterknie, rechts achter binnen

#1
6 maanden last van binnenkant rechterknie, meer achter dan voor, rechterkant. Enige incident dat ik me herinner is een gras/moddertalud onderuit te zijn gegaan en plots weer grip te krijgen. Paar dagen met pijn in knie gelopen. Toen ik een paar weken later hardliep op de loopband, verstarde de knie, ging pijn doen, beweging zat 'vast' en ik moest stoppen. Sindsdien de volgende behandelingen: fysiotherapie incl. dry needling, chiropractie, MRI. Conclusies: directe relatie met rugprobleem: nee.
Meniscus: nee. Gevolg van bekkenstand: nee. Kruisbanden iets gesleten maar volgens MRI arts normaal voor de leeftijd (64, sportief).
Pijn is vooral in de knie, aan de 'achterkant binnen' (soms als gevolg verkramping bovenbeen en kuit) vooral bij belaste buiging: trap op, trap af, berg op, berg af, uit de bus stappen, opvangen van impact op het been.
O ja nog één ding: ik heb steunzolen tegen achillespees en achterkant hiel problemen die ook een iets te kort been coorigeren. Achillespeesprobleem onder controle maar zeker niet weg, podoloog heeft zolen zo gemaakt dat hiel sterk naar binnen kantelt.
Niets lijkt het euvel totaal op te lossen, zit men tegen de verkeerde boom op te blaffen?

Re: pijn rechterknie, rechts achter binnen

#2
Beste Hgo Jan,

Wat vervelend van jou klachten.

Ik zit aan twee dingen te denken die het eventueel kunnen zijn. https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... erse-cyste Maar dit moet op een MRI wel zichtbaar zijn.

Daarnaast zit er een pees van 5 gezamenlijke spieren aan de voor- binnenzijde van de knie. Deze kan door het incident ook overbelast zijn. Voornamelijk kenmerk is trap op en trap af lopen en in en uit de auto.

Heb je een stijf gevoel 's ochtends als je wakker wordt?