Knie verdraaid

#1
Een half jaar geleden heb ik met touwtje springen mijn knie verdraaid.
Ik heb er een aantal weken slecht van gelopen en voel het nu af en toe nog zeer doen als ik een bepaalde beweging maak.

Ik ben in die tijd niet naar de dokter/fysio geweest omdat ik niet wist wat het probleem was en dacht dat het vanzelf wel weer over zou gaan.
Nu ik het af en toe nog steeds voel denk ik toch steeds vaker dat ik misschien wel naar de fysio had moeten gaan.

Ik heb op verschillende sites gekeken en die zeggen dat letsel aan de kniebanden op een gegeven moment niet meer te verhelpen is.
Heeft het toch nog zin om naar de fysio te gaan?

Re: Knie verdraaid

#2
Bete Meer,

Wat vervelend van je knie. Is jou knie toendertijd ik geworden? Bij kniebandletsel moet inderdaad snel gehandeld worden om een goed herstel te krijgen. Maar wanneer een knieband verrekt is geweest, kan nadien fysiotherapie nog wel helpen. Alleen wanneer een knieband daadwerkelijk gescheurd is, wordt het een ander verhaal. Maar ik vermoed uit jou verhaal dat een scheuring niet het geval is. En ook al is het gescheurd (wat ik niet vermoed) dan helpt fysiotherapie jou nog steeds. Jou spieren kunnen veel opvangen. En een fysio kan eventueel een brace aanraden.

Advies, om volgende keer toch sneller naar een fysiotherapeut te gaan. Met advies en goede begeleiding in de eerste weken hou je minder rest klachten, Maar nu is het zeker nog steeds zinvol.

succes!