Plotseling optreden pijn kniew

#1
Goedendag,

Gisteren ging ik met de tram naar huis en toen ik ging zitten kreeg ik ineens heftige pijn in mijn knie, vooral aan beide kanten van mijn knie. De pijn was zo heftig dat ik even mijn knie niet meer kon strekken. Heel voorzichtig met behulp van mijn andere been mijn been gestrekt en toen kon ik met moeite opstaan en uit de tram komen. De pijn bleef in meer of mindere mate aanwezig en 's avonds toen ik op de bank zat was het weer zo heftig dat ik niet kon opstaan uit de bank. Ik schreeuwde het uit van de pijn. Na een tijdje kon ik me weer iets bewegen.
Vannacht ook af en toe pijn bij buigen van het been. Bij gestrekt been het minste last.
Er heeft zich niets bijzonders voorgedaan waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat i8k eraan kan doen als het weer erger gaat worden?

Re: Plotseling optreden pijn kniew

#2
Beste Emily,

Wat vervelend van de heftige pijn. Een beetje het standaard antwoord, het kan vanalles zijn. Is jou knie ook dik geworden?

Heb je ooit eerder knieklachten gehad? Doe je verder wat aan sport? Heb je andere lichamelijke klachten? Wat is jou leeftijd.

Probeer als het kan rustig op een hometrainer te fietsen. Op deze manier hou je de knie in beweging, waardoor hij weer soepeler gaat bewegen. Om iets te zeggen om het te voorkomen heb ik meer informatie nodig. Dan kan ik ook wat meer zeggen over een eventuele mogelijke oorzaak.