Re: Revalidatie na voorste kruisband operatie

#141
Hallo

Ik ben op 12 september 2023 geopereerd geweest aan mijn knie en heb toen een nieuwe voorste kruisband gekregen van mijn hamstring en een stukje van mijn laterale mensicus is weggehaald vanwege een flapscheurtje. Ik zit dus nu op week 15 en mijn revalidatie loopt best goed, strekken ging al snel heel vlot en buigen is nu bijna even ver als mijn goede knie. Ik begin nu ook stilletjes aan te joggen dit verloopt nog wat moeizaam maar het gaat. Nu vroeg ik mij af of het normaal is dat ik bij het stappen nog steeds een beetje een onnatuurlijk gevoel heb en ik als het ware nog moet ´´nadenken ´´ tijdens het wandelen. Ook voel ik echt mijn knie als ik loop. Wordt het wandelen en lopen ooit nog als vroeger? En is het normaal dat dit nu nog niet is?

Groetjes

Re: Revalidatie na voorste kruisband operatie

#144
Goedemorgen,
Ik ben 5 januari geopereerd en ben nu in week 6 van mijn revalidatie nu heb ik nog een strekbeperking van 20 graden en het word niet beter ze zijn het nu aan het oprekken en ik ben thuis elke dag bezig en ben ook niet bang maar elke ochtend als ik weer wakker word is die weer verder terug gezakt hoe kan dit?
Heb je misschien tips?
Mvg,
Estelle Assen

Re: Revalidatie na voorste kruisband operatie

#145
Hi,

Ik ben 8 februari geopereerd aan mijn voorste kruisband. Ze hebben een pees uit mijn hamstring genomen om zo een nieuwe kruisband in mijn knie te plaatsen. Ik heb echter enorm veel pijn. De eerste paar dagen kon ik niet slapen van de pijn en zelfs nu kan ik mijn oefeningen niet goed doen door de pijn/zwelling. Het strekken lukt redelijk maar de buig oefeningen zijn wat lastiger. De zwelling loopt echt van het bovenbeen tot aan mijn enkel. Vanuit het ziekenhuis heb ik maar 5 oxycodon pilletjes mee gekregen om de pijn te bestrijden en word er verder gezegd dat ik tijdens de buig oefeningen maar even op mijn tandjes moet bijten. Hoort dit zoveel pijn te doen?
Verder heb ik geen koorts en is mijn been niet rood. Ik probeer zoveel mogelijk mijn been omhoog te houden.

Groet,
cron