Kniepijn

#1
Hallo,

Twee jaar geleden heb ik een ongelukje gehad waardoor ik scheur in mijn achterste kruisbanden heb gekregen, een jaar op krukken gelopen en fysio gehad. Nu ben ik drie weken geleden gevallen waardoor ik veel pijn kreeg in mijn knie( gevoel dat mijn knie weg schoot), nu op dit moment als ik veel loop doet het vreselijk zeer aan de binnenkant van mijn knie, ik kan mij niet met mijn been afzetten dan voelt het of mijn onderbeen wegschiet en mijn knie verschuift, doet vreselijk pijn. Kracht zetten zoals trap lopen, na mijn werk fietsen, geeft pijnlijk gevoel en stijf mijn knie. Als ik in de rust zit en dan weer moet lopen duurt het ff voordat ik weer normaal kan lopen, zelfde pijn, soms gevoel door mijn knie zak. Wat kan dit zijn? Dankjewel

Re: Kniepijn

#2
Beste Marie,

Door de val kan er van alles gebeurd zijn in je knie. Is je knie ook dik? Als dit het geval is zal ik er naar laten kijken wat er precies aan de hand is. Het klinkt als een instabiele knie, maar dat kan verschillende oorzaken zaken. Met jou voorgeschiedenis kan het ook je achterste kruisband zijn. Laat dit goed bekijken door een fysiotherapeut of door een orthopeed.

succes

Re: Kniepijn

#3
Danukwel voor uw bericht,

Als ik veel loop word mijn knie dik en deste minder ik hem kan buigen, dat doet veel pijn buigen en strekken buigen en strekken, de ene dag is de andere niet zo loop ik gewoon ( is dan heel gevoelig bij lopen) als ik veel loop deste meer last en moe lijken ga lopen. Ook zit er verschil in de knie, de pijnlijke knie heeft een harde bult als ik hem buig. Ook ben ik er al een paar keer doorheen gezakt, stabiel is die totaal niet. Ik heb mijn brees nog maar wil zoveel mogelijk uitstellen om hem weer te moeten dragen, denk dan idd even langs fysio . Bedankt voor uw bericht

Re: Kniepijn

#4
Beste Marie,

De brace die u heeft mag je wel gebruiken. Dit geeft verlichting en ga je minder door de knie heen. Hierdoor kan de knie beter herstellen. Het is een fabeltje dat je knie hier lui van wordt. Het geeft juist in deze situatie extra steun, waardoor de knie rust krijgt en kan herstellen.

Verstandig om er even naar te laten kijken

Succes!