Gevallen

#1
Beste, mensen.

Gisteren ben ik hard gevallen van de halfpipe met skateboarden.
Ik kwam op mijn onderbeen omdat ik bleef haken in de halfpipe mijn onderbeen schoot naar buiten en toen viel ik naar beneden.
Toen ineens schoot het in mijn knie, ik heb nu heel veel pijn aan mijn knie en ik kan hem amper naar mijn bil halen.
Nu is mijn vraag weet iemand wat ik heb en hoe kan ik het weghalen.
Ik zou namelijk graag weer willen skateboarden maar dat kan nu niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg,
Quukje

Re: Gevallen

#3
Beste,

Ik viel op mijn voet (linker been) waardoor mijn onderbeen naar links schoot met de half pipe mee.
Hij ging ongeveer 10° draaien zonder dat mijn knie mee draaide dus tegen mijn knie in.
Mijn knie is verder niet dit ik kan alleen mijn been niet naar mijn bil brengen want dan voel ik een stekende pijn in heel mijn onderbeen.
Verder heb ik niets voelen knappen.

Re: Gevallen

#4
Fysiotherapeute schreef:Beste Quukje,

Ai dat zijn vervelende vallen. Is je knie ook dik? Je beschrijft dat je op je onderbeen terecht kwam, kun je wat specifieker zijn? En wat bedoel je met naar buiten? Waar zit de pijn in je knie?
Heb je iets voelen knappen in je knie?
Beste,

Ik viel op mijn voet (linker been) waardoor mijn onderbeen naar links schoot met de half pipe mee.
Hij ging ongeveer 10° draaien zonder dat mijn knie mee draaide dus tegen mijn knie in.
Mijn knie is verder niet dit ik kan alleen mijn been niet naar mijn bil brengen want dan voel ik een stekende pijn in heel mijn onderbeen.
Verder heb ik niets voelen knappen.

Re: Gevallen

#5
Beste Quukje,

Als de knie zelf niet dik is, is er meestal geen schade aanwezig in het kniegewricht. De pijn in de kuit kan komen door een spierverrekking of eventueel een scheurtje in de spier. Als dit gebeurd is, wordt de spier wat dikker en pijnlijker en kan de knie minder goed gebogen worden.

Laat er even naar kijken bij een fysiotherapeut, deze kan jou beter advies geven wat er precies aan de hand is en hoe lang het kan gaan duren. Fietsen is in deze gevallen altijd goed om te herstellen.

Succes!

Re: Gevallen

#6
Fysiotherapeute schreef:Beste Quukje,

Als de knie zelf niet dik is, is er meestal geen schade aanwezig in het kniegewricht. De pijn in de kuit kan komen door een spierverrekking of eventueel een scheurtje in de spier. Als dit gebeurd is, wordt de spier wat dikker en pijnlijker en kan de knie minder goed gebogen worden.

Laat er even naar kijken bij een fysiotherapeut, deze kan jou beter advies geven wat er precies aan de hand is en hoe lang het kan gaan duren. Fietsen is in deze gevallen altijd goed om te herstellen.

Succes!
Beste,

Het is nu al veel minder.
Ik ben al weer gaan skateboarden dus het is eigenlijk niet te merken.
Alsnog bedankt ;)