Knie belasten

#1
Goededag.

Ongeveer 6 jaar geleden heb ik volgens de huisarts een scheurtje in me meniscus opgelopen....dit was redelijk snel hersteld .
Ongeveer 1 jaar later heb ik weer hetzelfde gehad maar toen ook me knie banden gescheurd...hier heb ik 2weken goed last van gehad...ze hebben het toen ook getaped.

Een tijdje later had ik weer last van me knie,Maar daar was geen aanwijzing voor....toen kreeg ik ontstekingremmers en ging het weer over....


Sinds die tijd als ik een verkeerde beweging maak,
Of 'snachts verkeerd gelegen heb...heb ik best wel last van me knie....ook heb ik regelmatig het gevoel op tijdens me werk dat ik op het punt sta om er doorheen te zakken.
Ook heb ik af en toe het gevoel als ik een verkeerde beweging maak dat alles af dreigt te scheuren in me knie, als ik dan voet van de grond haal dan trekt dat weer weg....
Soms ga ik er ook wat anders op lopen omdat ik bang ben erdoorheen te gaan.

Kan ik hier iets aan laten doen?
Alvast bedankt
Mitchell

Re: Knie belasten

#2
Beste Mitchell,

Vervelend van alle klachten en ook al zo lang. Als je kniebanden echt afgescheurd zouden zijn dan had je 6 weken brace of gips gehad moeten hebben om dit te laten herstellen. Dus ik vermoed dat ze opgerekt zijn geweest.

Aan deze knieklachten is zeker wat te doen, maar dan zal ik er wel een fysiotherapeut naar laten kijken. Zodat je zeker weet wat de oorzaak is en hier gericht op kan behandelen, gezien je verhaal kan het heel veel zijn.

Succes!