Knie

#1
17 Weken geleden heb ik een voorste kruisband reconstructie ondergaan en het ging eigenlijk allemaal erg goed, totdat ik zondag ochtend na een sprong verkeerd terecht ben gekomen en last kreeg van mijn knie. Ik kon er vrijwel gelijk opstaan en enigsinds strompelend terug naar huis. Knie werd loop van de dag dik en vooral aan de bovenkant van de knieschijf, zegmaar bij het bovenbeen zit veel vocht. Lopen gaat op dit moment niet omdat ik mijn been niet volledig kan strekken en buigen in loopstand, maar er op steunen gaat wel. Dat doet eigenlijk helemaal geen pijn. Ik studeer de 2/3 maanden nog in Litouwen dus het is voor mij moeilijk om even op en neer te gaan naar Nederland naar mijn orthopeed of fysio. Ik snap dat als de zwelling weg is er conclusies getrokken kunnen worden over de toestand van de knie? Maar hoe zou ik bijvoorbeeld zelf kunnen checken wat er aan de hand is? Ik hoop namelijk echt niet dat na mijn harde werk de eerste 4 maanden de kruisband weer is afgescheurd. Ik zou graag advies willen.

Groetjes Mika,

Re: Knie

#2
Beste Mika,

Ai heel vervelend dat je zo'n reactie krijgt. Je geeft aan dat je verkeerd terecht bent gekomen, kun je vertellen wat dat is? Ben je door je knie gegaan, is je knie verdraaid, of was je knie te gestrekt?

Als je dit weet kan ik je misschien meer duidelijkheid geven of je kruisband het probleem is. Maar bij 17 weken moet deze in ieder geval goed vast zitten. Een reactie na een sprong kan ook komen dat de knie zelf wat overbelast is zonder dat de kruisband beschadigd is. vocht boven de knie is niet heel typerend voor kruisband problematiek. Was alleen je kruisband gescheurd of was er ook ander letsel in je knie?

Zelf checken wordt lastig, je kan altijd fysio in litouwen vragen om te kijken, maar als je wilt aangeven hoe je door je knie gegaan bent kan ik je misschien verder helpen.

Succes!

Re: Knie

#3
Dankje voor je reactie.