Knie klachten

#1
Ik heb een 6 jaar geleden een standbeen correctie gehad aan mijn linker been omdat de botten elkaar raakte wat veel pijn gaf. Dit heeft al die tijd geholpen maar de klachten zijn weer terug. Ik ben onder behandeling in een ziekenhuis maar zij vinden mij te jong voor een revisie. (Ik ben 47 jaar) Nu heb ik ook veel pijn in mijn rechter knie en ook hier is een lichte slijtage te zien. Ik geloof de arts gelijk maar ik voel toch echt dat dit er niets mee te maken heeft, ik nijg meer naar een kapotte meniscus. Oefeningen die ik al doe voor mijn linker knie, doe ik deels ook bij rechts maar dan krijg ik snel pijn en stop ik er mee. Heeft iemand tips of ervaart iemand hetzelfde? Ik gebruik af en toe krukken om toch nog iets te kunnen doen. Thuis op de bank zitten is niet echt mijn ding. De krukken gebruik ik overigens ook voor mijn linker knie.

Re: Knie klachten

#2
Beste Steef,

Heftig dat je nu al zoveel klachten aan je knieën hebt dat je op krukken moet lopen. Als je toch twijfelt aan de arts kun je altijd een second opinion aanvragen, misschien is dit niet onverstandig om twee meningen te hebben over jou knieën. Slijtage en kapotte meniscus komen vaak tegelijkertijd voor. Oefeningen zijn zeker goed, maar gezien je verhaal zijn je knieën niet heel goed belastbaar. En oké je bent jong, maar de kwaliteit van leven neemt ook hard af door de pijn in je knieën.

Succes!

Re: Knie klachten

#3
Hallo ,ik ben nu 65 jaar en heb binnen twee jaar twee keer een knieprothese gehad .de eerste keer zat hij binnen een half jaar al los en heb ik onrzettend veel pijn gehad .na injecties voor ontsteking en naar de pijnpoli toch weer terug naar de orthopeed die het zelf ook niet meer wist en meerdere orthopeden heeft verzocht mee te kijken naar mijn knie .binnen twee jaar weer een revisie gehad en pijnpoli en heel veel pijn zit de prothese nu wel vast maar nog steeds pijn. Het lopen gaat wel wat beter maar de pijn die blijft soms ook in de nacht en op mijn hurken kan niet ,traplopen gaat nog net .mijn vraag is ?? Is dit normaal .. ik vertrouw het niet meer.Gr Ina

Re: Knie klachten

#4
Hoi,

Wat een vervelend verhaal. Fijn wel dat de prothese nu goed zit. Pijn is een heel raar iets helaas. Als je al lang pijnklachten hebt, kunnen pijnzenuwen ook overbelast raken. Dus ja het is vreemd, maar ook niet heel vreemd na zo'n heftig verhaal. Jij hebt een veel langer herstel tijd nodig.

Op de hurken zitten zal ik je sowieso niet meer aanraden, dan komt er heel veel kracht op het kniegewricht. Vaak is dit bij een prothese die normaal hersteld niet mogelijk. Dus hier zal ik niet teveel zorgen om maken.

Probeer rustig het wandelen en fietsen uit te bouwen en het traplopen, hopelijk wordt de nachtelijke pijn snel minder.

Succes!