Knie klachten alleen rennen

#1
Beste meneer, mevrouw,

Vorig jaar mei heb ik een slijmbeursontsteking in mijn rechter knie gehad na een val. Hiermee heb ik nog een tijdje door gehandbald.
Deze blessure wat na een tijdje erger, waardoor ik tijdelijk gestopt ben met sporten.

Na maanden rust houden en fysiotherapie heb ik nauwelijks meer pijn in mijn knie. Bij de fysiotherapie is vooral gewerkt aan de lenigheid van mijn spieren (te korte achillespees), flexibiliteit en kracht van bovenbenen. Helaas, heb ik alleen nog pijn met rennen (op de loopband). Verder train ik alleen nog in de sportschool. Heeft u een idee wat dit kan zijn (doffe met stekende pijn afwisselend, dag na de actie)?

Met vriendelijke groet,
Nicole de V.

Re: Knie klachten alleen rennen

#2
Beste Nicole,

Wat vervelend dat de klachten zo lang blijven. Is de pijn die je op de loopband ervaart hetzelfde als de pijn voorheen? Pijn met rennen is in ieder geval niet goed, dus ik zal je in ieder geval adviseren niet meer te rennen. Waar zit de pijn die je voelt? Wordt de knie ook dik?

Om je beter te helpen, heb ik wat meer informatie nodig

Succes!

Re: Knie klachten alleen rennen

#3
Bedankt voor uw reactie!

Ik merk dat de pijn wel minder wordt na de loopband. De eerste keer had ik de twee opvolgende dagen last, aan de binnenkant van de knie. Deze pijn was hetzelfde die ik had tijdens mijn blessure. Van de week heb ik het nog een keer geprobeerd (3x 1 min. rennen en 2x 1min lopen). De dag erna voelde ik het wel op de achtergrond, maar geen stekende pijn. De knie wordt niet dik en warm.

Re: Knie klachten alleen rennen

#7
Beste meneer of mevrouw,

Ik heb last van een lopersknie, de pees spier aan de buitenkant van de knie.
Heb last bij lopen of traplopen. Al 4 weken last. Soms voel ik niks, maar dan had ik een keer haast bij het traplopen voor de trein en kreeg ik weer last. En als ik die pijn heb loop ik moeilijk en loop ik op een andere wijze de trap af. De pijn is namelijk onverdraaglijk dan.
Heb al lang last en vraag me af hoelang het nog gaat duren en wat ik er tegen kan doen.

Re: Knie klachten alleen rennen

#8
Beste Hasan,

Oeh een lopersknie is een vervelend blessure, weet je wat de oorzaak is? Ben je intensiever gaan hardlopen, andere ondergrond, andere schoenen etc? Het is een overbelasting blessure, dat wil zeggen dat je (relatieve) rust moet nemen. Probeer de dingen die pijn doen niet meer te doen, maar daar wel andere activiteiten voor in de plaats te doen.

Wat ik ook zou adviseren is om de klacht bij een (sport) fysiotherapeut te laten bekijken. Met gerichte oefeningen, mobilisatie technieken kan de klacht goed verholpen worden. Maar de oefeningen moeten wel op jou persoonlijk beweegpatroon afgestemd zijn.

Succes!