Knieklachten

#1
Hoi,

Ik ben een meisje van 14 jaar, en ik heb begin dit jaar de diagnose retropattelaire chondropathie gekregen.
Nu voel ik in mijn knie de laatste weken een andere pijn en pijn op een andere plek, dan toen de diagnose vastgesteld werd.

Ik had op het moment van diagnose pijn in mijn knie, onder mijn knieschijf. Nu zit het er meer naast.

Weet iemand of dit ook retropattelaire chonropathie is, of toch echt iets anders?

Roos

Re: Knieklachten

#2
Wat misschien ook wel handig is om te weten, is dat ik fysiotherapie volg, maar dat niks brengt.
Alles geprobeerd: tapen, oefeningen, stroomapplicatie, masseren. Het enige dat een soort van iets doet is tapen, maar dat begint naar mijn idee ook zijn werking te verliezen.

Sporten doe ik al niet meer, en traplopen proberen we in te dammen, ik mag met de lift op school. Dit doe ik dan ook.

Re: Knieklachten

#3
Beste Roos,

Heel vervelend zo'n heftige klachten in de knieën. Maar de pijn de verplaatsende pijn komt veel voor. Het is pijn onder en rondom de knieschijf. Het hele gebied van de knieschijf kan geïrriteerd raken.

Het is een heel vervelend blessure waarbij de behandel effect lang op zich kan laten wachten of soms uitblijft. De behandeling met het meeste effect is toch oefentherapie en krachttraining, gedoseerd op jou knieën. Alleen vermindering van klachten kan enkele weken/ maanden duren. Daarnaast werkt tape inderdaad bij veel personen goed voor wat pijnverlichting, maar dit stopt inderdaad een keer.

Succes, probeer toch door te blijven gaan met therapie of de frequentie van oefentherapie te verhogen maar niet te zware krachttraining.