Scheur in meniscus en dubbel geklapt

Goedemorgen,

Ik deel mijn verhaal omdat ik hoop op wat ervaringen van mensen zodat ik een weloverwogen beslissing kan maken.
2 weken geleden zat ik op mijn hurken bij mijn dochter en toen ik op stond had ik ontzettende pijn en kon ik niet meer lopen.
Naar het ziekenhuis geweest, mri scan laten maken en mijn buitenste meniscus blijkt gescheurd en dubbel geklapt. Ook is mijn voorste kruisband beschadigd maar dit zou vanzelf over moeten gaan.
Ik word maandag 17 februari geopereerd dmv een kijkoperatie.
De arts vertelde mij dat hij 2 sneetjes gaat maken aan de buitenkant van mijn knie met als risico dat mijn zenuw geraakt kan worden en ik verlamd kan raken.
Nu weet ik natuurlijk dat risico’s altijd besproken moeten worden en dat de kans nihil is maar toch zet het me aan het denken.
Ook is de slagingskans van het hechten van mijn meniscus maar 70% (vind ik niet veel).
Best een kans dus dat hij of niet goed hecht of daarna weer opnieuw scheurt.
Ik heb begrepen dat het herstel na het hechten best een lange tijd duurt en dat je tot 6 maanden moet uitkijken met bepaalde bewegingen omdat hij dan weer opnieuw kan scheuren.
Een volgende optie is de meniscus (gedeeltelijk) verwijderen.
Aangezien mijn man op een booreiland werkt en hij maar 4 weken na de operatie vrij is en dan weer weg moet lijkt mij dit een beter optie ivm de zorg voor onze dochter die ik dan weer volledig op mij krijg.
Hierbij word er niet aan de zijkant gesneden dus ook geen risico om de zenuw te raken.
Hij vertelde dat het herstel hiervan 1 tot 2 weken zou zijn alleen heb je hierdoor later weer een grotere kans op artrose.
Het is niet wetenschappelijk bewezen hoeveel procent van de mensen bij wie het verwijderd word artrose kans hebben op artrose vertelde hij.
De arts vertelde dat tot 10 jaar geleden altijd de meniscus (gedeeltelijk) werd verwijderd en dat niet nu al deze mensen artrose hebben maar dat er wel meer kans is op.
Ik heb mijn twijfels besproken met de arts en hij gaf aan dat hij denkt dat ik na 4 weken wel weer helemaal op de been ben na het hechten.
Dus graag hoor ik jullie evaringen want ik weet mezelf even geen raad meer.
Vrijdag moet ik doorgeven of ik voor het hechten wil gaan ( mocht dit lukken natuurlijk) of voor de (gedeeltelijke) verwijdering.

Alvast heel erg bedankt 🫶🏼