Pijn binnenband knie

#1
Beste,

5 weken geleden ben ik uitgegleden op een natte trap. Mijn linkeronderbeen kwam wat zijwaarts naar links onder mij te liggen.
Na de val had ik niet onmiddellijk last. Geen zwelling, geen bloeding, geen vochtopstapeling.
De volgende ochtend had ik wel een heel stramme knie en merkte ik dat het losser kwam na beweging. Ook de volgende dagen zelfde scenario.
Huisarts denkt aan verrekking van de binnenband. Moet met tijd overgaan zegt hij.
Het probleem is dat ik pijn heb in de nacht omdat ik op mijn zij slaap.
Ik smeer nu al 3 weken flexiumgel en dat verlicht wel maar omstreeks 5h in de ochtend word ik wakker van die vervelende pijn en lig ik maar wat te woelen.
Eenmaal opgestaan en na een paar stappen is die pijn over. Ook als ik lang op een stoel of in de zetel zit word mijn knie strammer maar dat gaat terug over na enkele ogenblikken stappen. Ik kan een uur wandelen zonder pijn. Maar na rust is mijn knie stram en als mijn rechterbeen op mijn slechte linkerknie rust tijdens het slapen is die pijn er in de nacht.
Kan ik verder met flexiumgel? Is fysio een optie?
Er werd geen foto gemaakt.
Bedankt voor je hulp!

Re: Pijn binnenband knie

#2
Persoonlijk ga ik met klachten aan spieren of gewrichten liever rechtstreeks naar de fysio.
Die kan zoiets veel beter beoordelen dan de huisarts en bij twijfel gelijk bij de huisarts aangeven dat het verstandig is om wel een foto oid te laten maken. Ipv de 6 tot 8 afwachten aanhouden die de huisarts meestal aanhoudt en daarmee juist in de acute en meest belangrijke fase van een blessure dus niks doet.

Groetjes Elise