chronisch onvindbare pijn (3jaar lang)

#1
Goedendag,

Mijn naam is Ricardo Verbeek, 29jaar en chauffeur van beroep.

Ik loop momenteel al een goede 3 jaar met constante pijn in mijn benen.
Enorm zeurende pijn rondom knieschijven en veel zeurende/trekkende/verzuring in de boven beenspieren.
Talloze mri/ct scans gehad, bloed onderzoeken, fysio's, osteopaat & chiropractors. Ook steunzolen.
Nergens wordt er een oorzaak of verlichting gevonden.

Vooral in rust en gebogen knieën de meeste last.
Maar lopen/fietsen gaat ook erg slecht. Zeker een uur na de activiteit.
Momenteel ook het idee dat ik een steeds schever looppatroon krijg.

Momenteel ben ik echt ten einde raad.
Het heeft mij al enorm veel energie, tijd & geld gekost.

Is er hier iemand die misschien de klachten herkent of echt een goed adres weet om de speurtocht door te zetten?

Alvast enorm bedankt.

Re: chronisch onvindbare pijn (3jaar lang)

#3
Hoi hoi,

Wat vervelend. En Nikki haar advies is goed, goede fysiotherapeut. Maar geen idee waar jij woont.

Wat voor therapieën heb je al gehad? Wat doe je in je dagelijks leven qua activiteit? Is er een oorzaak bekend?

Het verhaal nu klinkt namelijk niet heel complex dat je daar 3 jaar last van moet hebben. Last van bovenbenen en knieschijven voornamelijk tijdens de activiteiten die je noemt en met jou beroep. Een disbalans tussen de spiergroepen vanaf je bekken/ heupen en bovenbenen naar je knieën. Waardoor er continu spanning staat op je knieschijven.
Alleen dit is relatief eenvoudig op te lossen door gerichte oefeningen om de spanning van je knieschijf te verminderen. Deze kun je gedurende de dag doen. En trainen (dit kost wel even tijd) van de spiergroepen die door zitten wat inactiever worden, om zo de balans weer te krijgen.

Alleen of dit klopt is dus afhankelijk van heel veel andere factoren.

Succes