Osgood schlatter

#1
Ik heb al jaren last van me knie en ik sport niet ben alleen aan het lopen op werk en zit daar vaak op mn knieen en ben al vaak naar de dokter geweest ervoor en die zeialtijd dat het vanzelf over gaat en dat gebeurt dus niet en ik ben nou al weer 20, wat kan ik eraan doen?

Re: Osgood schlatter

#2
Beste,

Osgood schlatter gaat inderdaad vanzelf over. Maar gezien je leeftijd is osgood schlatter misschien niet meer helemaal de juiste diagnose, maar is het de peesaanhechting op dat punt wat nu voor problemen zorgt. Osgood schlatter komt voornamelijk voor op jongere leeftijd en met sporten, doordat de pees hard aan het bot trekt kan hier extra botgroei ontstaan.

Maar bij jou vermoed ik dat de problemen voornamelijk komen door de druk op die plek. Zeker gezien het feit dat je niet sport. Probeer minder op je knieën te zitten, of kniebeschermers te dragen. Dat zou jou het meeste helpen.

Heb je alleen last van jou knie als je erop zit? Of ook met bewegen? Als de klachten ook aanwezig zijn tijdens het bewegen, kun je naar de fysiotherapeut gaan en deze kan bekijken welke behandeling voor jou het beste is.

Succes!