Je zal vast denken, "het is maar kippenvel, stel je niet zo aan", maar de laatste maanden heb ik elke dag wel kippenvel. Ik heb het nu, tijdens het schrijven van deze post, ik heb het als ik onder de warme douche sta, ik heb het op de fiets naar de universiteit en op vele andere momenten. Het ontstaat dan onderin mn rug, en verspreid over heel mn lichaam. Hoe erger de rilling, hoe verder het komt (meestal tot op mijn teenharen aan toe) .
Ik ben er echt klaar mee, en wil dat het stopt. Het lijkt alsof het erger is op dagen waar ik slecht heb geslapen, of ik de vorige avond alcohol heb gedronken. Het is niet tijdelijk, ik heb er sinds vorig jaar januari al last van en in warmere periodes (in Portugal met 30/35 graden in de zomer) is er geen verschil. De kippenvel / rillingen zijn het ergst wanneer:
- Het ochtend is (avonden zijn minder)
- Ik weinig slaap heb gehad, en dan de volgende dag
- Tijdens het douchen / na het douchen
- Aantrekken van kleding (broeken, truien, jassen, sjaals)
- Als er een heel klein briesje wind van buiten mijn huid raakt, dus stel je voor dat mijn sok niet helemaal omhoog gedaan is, en er komt een briesje koude wind langs tijdens het fietsen.
Bovenstaande zijn de belangrijkste, de kippenvel is minder als ik afgeleid ben. Dus als ik bijvoorbeeld met vrienden praat. Maar ook als ik onder invloed ben van alcohol (misschien door lichaamswarmte). Als ik er aan denk dan heb ik het ook, het lijkt wel alsof ik het zelf dan aanwakker.
Ik ben bij de huisarts geweest maar die heeft geen idee, heb ik dus niks aan. Ik voel me hierdoor echt niet lekker in mijn vel en wordt er dan ook depressief van.
Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips die het heeft gehad? Alles is welkom! Ik ben trouwens 19 jaar oud, ben altijd gezond geweest. Geen allergiën die ik weet op dit moment, als je verder nog vragen hebt, vraag vooral!
Groetjes,
Mathijs
Dit is een foto van de kippenvel (met het forum op de achtergrond terwijl ik dit typ haha)